به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از ايسنا، سيد جعفر تشکري هاشمي افزود: مصرف برق در وسايل نقليه پاک پايين بوده و مقرون به صرفه است و در اين ميان، جايگزيني موتورسيکلت هاي برقي به جاي موتورسيکلت هاي بنزيني راهکار بسيار مناسبي براي کاهش مصرف سوخت از يک سو وحفظ محيط زيست شهري از سوي ديگر است.
وي با اعلام اين که آن چه در اين ميان مهم است و نياز به همکاري دولت با مديريت شهري دارد، ارائه تسهيلات لازم به منظور تسهيل در ورود موتورسيکلت هاي پاک به خيابان هاي تهران است، تأکيد کرد: روند جايگزيني موتورسيکلت هاي بنزيني با برقي بايد با جديت از سوي دستگاه هاي متولي دنبال شود و اراده مديريت شهري به تنهايي کفايت نمي کند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين که با توجه به ويژگي هاي جغرافيايي و توپوگرافيکي پايتخت، موتورسيکلت هاي برقي که قرار است در اين کلان شهر تردد کنند بايد از استاندارد و کيفيت بالايي برخوردار باشند، اظهار کرد: موتورسيکلت هاي برقي به منظور تردد در خيابان هاي تهران بايد از استانداردهاي لازم برخوردار بوده و معيارهاي مورد نظر را رعايت کرده باشند.
تشکري هاشمي با بيان اين که متقاضيان موتورسيکلت هاي برقي بايد از وام کم بهره بهره مند شوند، تصريح کرد: از ديگر تسهيلاتي که به منظور ترغيب و تشويق خريداران موتورسيکلت هاي برقي پيش بيني شده، امکان شارژ رايگان برق مصرفي موتورسيکلت آن ها از طريق ايستگاه هايي است که در سطح تهران به ويژه در محدوده مرکزي شهر به اين منظور راه-اندازي خواهد شد.
وي با تأکيد بر اين که ورود خودروهاي هيبريدي به ناوگان تاکسيراني، گام بعدي در مسير توسعه حمل و نقل پاک در پايتخت است، اضافه کرد: با ورود اين خودروها به ناوگان تاکسيراني مي توانيم صرفه جويي قابل توجهي در مصرف بنزين داشته باشيم و وزارت نفت از محل اين صرفه جويي ها مي تواند در بازپرداخت اقساط خودرو به رانندگان تاکسي کمک کند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين که صرفه جويي حداقل يک ليتري در مصرف سوخت در هر سفر شهري، از نتايج استفاده از وسايل نقليه عمومي به جاي وسيله نقليه شخصي است، اظهار کرد: توسعه خطوط اتوبوسراني تندرو و گسترش خطوط مترو، نقش بسيار مهمي در کاهش مصرف سوخت دارند و به نسبت هر مسافري که در هر سفر از مترو يا اتوبوس به جاي وسيله نقليه شخصي خود استفاده مي کند، بيش از يک ليتر در مصرف سوخت صرفه جويي مي شود.
تشکري هاشمي با بيان اين که روزانه مجموعاً ? ميليون جابه جايي از طريق اتوبوسراني و مترو در تهران انجام مي-شود، تصريح کرد: با احتساب يک ليتر صرفه جويي در مصرف سوخت در هر سفر شهري، فعاليت ناوگان حمل و نقل عمومي در هر روز ? ميليون ليتر و در هر هفته ?? ميليون ليتر صرفه جويي را در مصرف سوخت رقم مي زند.
وي با تأکيد بر اين که مديريت شهري در اين دوره بدهي هاي تمام ادوار مديريت هاي شهري و به عبارتي بدهي تاريخ متروي تهران را پرداخته يا بازپرداخت آن ها را تقبل نموده، خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از برخي تسهيلات مالي، مجبور شده ايم بدهي هاي سه دهه گذشته مترو، حتي زماني که مترو زير نظر دولت قرار داشت را نيز پرداخت کنيم.